מצלמות מהירות חדשות בדרך לאילת

מצלמות המהירות החדשות

מצלמות מהירות חדשות לבדיקת מהירות נסיעת כלי הרכב הוצבו, זה מכבר, בכביש 90 דרום (הדרך לאילת).

מצלמות המהירות החדשות בודקות מהירות ממוצעת של נסיעה, לאורך קטע דרך קבוע בן מספר קילומטרים.

באפשרותן של המצלמות החדשות לתפוס נהגים שעוברים עבירת מהירות בדרך לאילת בכמויות נכבדות.

כבר היום עשרות נהגים מידי חודש נעצרים על עבירת מהירות בדרך לאילת, אירוע מחריב חופשות.

כעת, הצפי להמשך הוא הרבה יותר נהגים שייתפסו על נהיגה במהירות מופרזת.

אמנם המצלמות החדשות לאכיפת מהירות הוצבו בדרך לאילת זה מכבר, אך כעת משטרת ישראל נערכת גם להפעלתן.

ייתכן שבזמן כתיבת שורות אלה מצלמות המהירות בדרך לאילת כבר פעילות במתכונת החדשה של אכיפת עבירת המהירות – באמצעות חישוב מהירות נסיעה ממוצעת.

אם עד היום התרגלו נהגים להפעיל את אפליקציית וויז שתאתר להם את מצלמת המהירות הקרובה לאזור נסיעתם, החל מהפעלת מצלמות המהירות החדשות לא יהיה מספיק להוריד את הרגל מהגז בהתקרב למצלמת מהירות..

בניגוד למצלמת המהירות הישנות ("א-3"), מצלמת המהירות החדשה לא בודקת מהירות בנקודה ספציפית, אלא מחשבת מהירות ממוצעת לאורך מספר קילומטרים מוגדר.

מהי הסיבה שמשטרת ישראל עוברת למצלמות חדשות?

המעבר לשימוש במצלמות חדשות הוכרז על ידי המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל, בעקבות החלטתה של משטרת ישראל לסיים את ההסכם עם חברת מלם-תים, מפעילת מצלמות המהירות הישנות.

לרשות משטרת ישראל אופציה להמשך ההסכם לשנה אחת נוספת, אך כעת נראה כי הכיוון הוא לטובת מצלמות המהירות החדשות, אשר עתידות להתפרס בתפוצה רחבה ברחבי הארץ.

כדי לסבר את האוזן – במשטרה מדברים על האפשרות לפרוש 4,000 מצלמות מהירות מהסוג החדש ברחבי הארץ בשנים הקרובות!

משמעות הדבר יכולה להיות מרחיקת לכת. לא יהיה ניתן לעבור את המהירות המותרת באף נקודה ברחבי ישראל. אמנם הדבר יכול להיתפס כמבורך במטרה למנוע תאונות דרכים, או לצמצמן באמצעות הורדת מהירות נסיעת נהגים ברחבי הארץ באופן משמעותי.

אולם, תשאלו את עצמכם האם יש סיבה לקנות רכב חדש או בכלל רכב עם מעל 90 כוחות סוס?

לחברות ויבואניות הרכב יש אינטרס ברור שהמצלמות לא ייקלטו ברחבי הארץ באופן נרחב, שכן הדבר יביא להקטנה מהותית בקניית רכבים חדשים.

מאזדה 3 שנת 2013 ומרצדס AMG בשווי של למעלה ממיליון ש"ח יגיעו לאותה המהירות.

האם זה שווה את ההפרש במחיר?

נחכה לראות מה הלובי של חברות הרכב יגיד על זה.

ההבדל בין המצלמות החדשות למצלמות הישנות

המצלמות הישנות עובדות על עקרון של מדידת מרחק קצר וידוע מראש.

שני פסי מתכת הנמצאים על פני הכביש במרחק כמה עשרות סנטימטרים זה מזה, מודדים את המהירות באמצעות חישוב הזמן שעבר מרגע שהמכונית "דרכה" על פס המתכת הראשון ועד ל"דריכה" על הפס השני.

מדידת מהירות נסיעה בעבר, במסגרת האכיפה הישנה יותר שהופסקה בשנת 2016, הייתה באמצעות מד מהירות אלקטרוני – ה"מולטנובה".

המולטנובה הייתה מערכת אמצעי מדידת מהירות ומצלמה, שהותקנה על ניידות שעמדו בצידי הכבישים.

כאשר נהג עבר על פני הניידת במהירות, הוא צולם וקיבל בהמשך דו"ח לביתו.

אמצעי אכיפת עבירות מהירות נוספים בשירות משטרת ישראל

כיום, אמצעי אכיפה "ישנים" נוספים בהם עושה שימוש משטרת ישראל לאכיפת עבירות מהירות, הם:

  • הממל"ז –"אקדח לייזר", אשר דורש משוטר "לירות" קרן לייזר על רכב.
  • "דבורה" – מערכת על בסיס רדאר המותקנת על גג ניידת משטרה ומודדת מהירות רכבים סמוכים באמצעות רדאר. המערכת נמצאת כיום בשימוש בעיקר בכבישי הדרום.

מצלמות המהירות הישנות עשו את העבודה והנפיקו כמויות נכבדות של דו"חות.

עם זאת, היה להן חסרון אחד משמעותי – כל אפליקציית ניווט יכלה להתריע לנהגים על קיומה של מצלמת המהירות, ולהביא נהגים להאט את מהירות נסיעתם לקראת ההגעה למצלמה ולאחרי מעברה להגביר את המהירות.

הדבר הפחית משמעותית את פוטנציאל הדו"חות שניתן להנפיק ממצלמות המהירות בדרך לאילת.

על כן הוחלט להרחיב באופן משמעותי את הקטע בו נבדקת מהירות נסיעת רכב.

לעומת זאת, המצלמות החדשות מודדות מהירות ממוצעת.

החישוב מתמקד בפרק הזמן שחולף ממעבר מצלמה אחת עד מעבר על פני מצלמה אחרת.

שלא כמו במצלמות הישנות, במקרה זה לא מדובר על פריסת שני אמצעים למדידת מהירות במרחק של עשרות סנטימטרים זה מזה.

ייתכן מצב שבו מצלמה אחת תוצב בנקודה מסוימת כאשר המצלמה השנייה תוצב במרחק 30 ק"מ ממנה!

יש לציין, כי כרגע התכנון הוא להציב מצלמת מהירות גלויה ובולטת עם שלטים שיתריעו על הימצאותה, כאשר מצלמת המהירות השנייה תוצב כעשרה קילומטרים לאחריה.

בניגוד לעבר, לנהגים לא יעזור להאט רק לפני המצלמה.

הנהגים יצטרכו לבצע עצירה מלאה לפני המצלמה השנייה, להמתין דקות ארוכות, ורק אז להמשיך בנסיעה, כל זאת על מנת להימנע מחישוב ממוצע מהירות גבוה.

מי שרוצה רעיון לסטארטאפ – להציב עגלה למכירת קפה/אוטו גלידה/עמדה למכירת קפה – קצת לפני המצלמה השנייה, ולארח עשרות לקוחות שבויים כדי להימנע מקבלת דו"ח מהירות על סך מאות שקלים וצבירת נקודות, בהתאם לשיטת הניקוד בעבירות תעבורה.

אמינות אמצעי האכיפה החדשים

משטרת ישראל הפיצה מסמכים בנושא אבטחת המידע בפרויקט מצלמות המהירות החדשות.

מניתוח המסמכים עולה כי מדובר בפרויקט הדורש מומחים בנושא אבטחת מידע וסייבר שיעסקו בהקמת תשתיות, בדיקת המערכות ועריכת חוות דעת לבתי משפט לצורך הוכחת אמינות המערכת.

משטרת ישראל למדה מטעויות העבר בכל הנוגע למצלמות המהירות הישנות.

על כן, בחרה להצטייד מראש במומחים רלוונטיים עוד בטרם הפעלת מצלמות המהירות החדשות באופן נרחב.

הפעלת המצלמות החדשות לאכיפת עבירות מהירות

במצלמות החדשות, בניגוד למצלמות הישנות – בהן נעזרה המשטרה בחברה חיצונית – משטרת ישראל תנהל את הפרויקט בעצמה.

דבר מעניין נוסף שעולה מהמסמכים שהפיצה משטרת ישראל, הוא כי ככל הנראה יגויס אמצעי חדש לאכיפת עבירות תעבורה.

משטרת ישראל מתכננת, בנוסף למצלמות המהירות החדשות, "מערכות וידאו אנליטיקה".

מערכות אלה יכולות לתעד עבירות תנועה שלא קשורות למהירות מופרזת, החל בשימוש בטלפון נייד בנהיגה, חציית פס לבן ועבירות תעבורה נוספות שניתן לתעד באמצעים אלקטרוניים (ויש הרבה כאלה).

משטרת ישראל לא פירטה את המפרט ואופן הפעולה של המערך החדש.

עם זאת, ציינו במשטרה שהפעולה תתבצע בסנכרון עם מערך האכיפה הדיגיטלי החדש.

המצלמות ימוקמו בתחילה בדרך לאילת – למה דווקא בדרך לאילת?

כביש 90 בדרך לאילת הוא הכביש הארוך במדינה, המתפרש לאורך 479 ק"מ, ממטולה ועד טאבה.

הכביש היה מחולק בעבר ל-5 מקטעים, שאוחדו בסוף שנות ה-60.

לאורך השנים 2014–2019, בכביש 90 – הדרך העיקרית לאילת – נהרגו 59 בני אדם.

כמו כן, באותה תקופה נפצעו קשה 178 בני אדם.

סטטיסטיקה זו מהווה כ-3% מההרוגים וכ-2% מהפצועים קשה בכל המדינה לאותה תקופה.

הבחירה למקם את מצלמות המהירות החדשות בדרך לאילת מובנת.

כביש 90 נחשב לכביש מסוכן, בו נהגים רבים עוברים את המהירות המותרת, לעיתים בצורה מופרזת ביותר.

נראה כי החל עידן חדש בתחום אכיפת עבירת מהירות בדרך לאילת בפרט, ובכל רחבי הארץ, בכלל.

Picture of עורך דין תעבורה אוראל שטרית
עורך דין תעבורה אוראל שטרית

משרדנו שם דגש על יחס אישי, מסור ומקצועי ללקוח ועל כן מעסיק בשורותיו עורכי דין בלבד, ללא מתמחים. היתרון ללקוח – ביטחון שבמקרה שלו יטפל עורך דין בעל ניסיון בלבד, לא מתמחה/סטודנט אשר אינו בקיא ברזי המקצוע. אופן ניהול התיקים מתבצע באמצעות בניית אסטרטגיה, בשיתוף עם הלקוח כמובן, כאשר כל אחד מעורכי הדין במשרד תורם מתחום מומחיותו האישית לתיק. ייעוץ וייצוג בעבירות תעבורה: נהיגה בשכרות | עבירות מהירות | תאונות דרכים | נהיגה ללא רישיון נהיגה | פסילה מנהלית | ביטול איסור שימוש ברכב | דו"חות תנועה | פסילות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים | נקודות משרד הרישוי

עו"ד אוראל שטרית בפייסבוק   |   עו"ד אוראל שטרית באינסטגרם   |   עו"ד אוראל שטרית ביוטיוב   |   דוא"ל אישי: [email protected]  

השאירו פרטים ועורך דין תעבורה אוראל שטרית יחזור אליכם בהקדם

תחומי התמחות נוספים - משרד עורך דין תעבורה אוראל שטרית

כדאי לבקר! מאמרים נוספים מאת עורך דין אוראל שטרית

מצלמות המהירות החדשות
עורך דין תעבורה

מצלמות מהירות חדשות בדרך לאילת

מצלמות מהירות חדשות לבדיקת מהירות נסיעת כלי הרכב הוצבו, זה מכבר, בכביש 90 דרום (הדרך לאילת). מצלמות המהירות החדשות בודקות מהירות ממוצעת של נסיעה, לאורך

קרא עוד »
ענישה על נהיגה בשכרות
עורך דין נהיגה בשכרות

ענישה על נהיגה בשכרות

ענישה על נהיגה בשכרות מתפרשת על טווח רחב של עונשים. בין סוגי ענישה בעבירות תעבורה שניתן למצוא בעבירת השכרות קיימים פסילה בפועל, פסילה על תנאי,

קרא עוד »
Call Now Button